2014 har været et vidunderligt år. Det var det år, jeg færdiggjorde min kandidat på Aarhus Universitet. Det var også det år, min kære...

Læsemål 2015


2014 har været et vidunderligt år. Det var det år, jeg færdiggjorde min kandidat på Aarhus Universitet. Det var også det år, min kæreste af uransagelige årsager blev blød i knæene og syntes, vi fremover skulle være lidt mere end bare kærester. Og så var det et år, hvor jeg læste en masse vidunderlige bøger, mødte de sødeste læseentusiaster og indledte samarbejder, som introducerede mig til en helt ny bogverden. Jeg er ovenud taknemmelig.

Jeg håber, at 2015 bliver lige så godt. Derfor har jeg sat mig nogle mål for, hvad jeg gerne vil opnå, hvad jeg vil læse, og hvordan jeg vil tilrettelægge det hele.

Sidste år oprettede jeg en profil på Goodreads, så jeg kunne holde styr på de bøger, jeg læste. Desværre fik jeg ikke brugt det nok, så jeg fik slet ikke det optimale ud af min profil. I år vil jeg 
forsøge at registrere min læsning i en fin notesbog.

Mit første læseprojekt i 2015 er et readalong af "Læserne i Broken Wheel anbefaler" arrangeret af Lovebooks.dk. Jeg glæder mig til at læse en god bog om bøger sammen med en masse andre læseheste. I kan læse meget mere om readalong'et her

I april 2015 bliver den klassiske kærlighedsfortælling "Far from the Madding Crowd" vist i biograferne. Jeg vil gerne nå at læse bogen inden, for jeg tror, at bogen og filmen er lige noget for mig. Og så er filmen endda instrueret af Thomas Vinterberg. I kan se traileren lige her. Det kan være, nogle af jer er interesserede i et readalong?   

I 2014 læste jeg min første bog af Murakami, nemlig "Norwegian Woods". Jeg elskede fortællingen og Murakamis stil, så jeg har har længe gået og spekuleret på, hvilken Murakami-bog, jeg skulle læse næste gang. Mit valg er faldet på "Kafka on the Shore", som også skulle være helt fantastisk. Jeg kan heller ikke udelukke, at jeg skal læse endnu flere bøger af ham i 2015.

Til sidst har jeg sat mig for, at jeg vil læse fantasy-trilogien "The Mistborn Trilogy". Det skulle være et vidunderligt og gennemført fantasy-univers, og jeg kan slet ikke vente med at tage hul på den første bog.

Har I nogle læseprojekter i 2015? 







16 kommentarer:

  1. Jeg tror, jeg har alt for mange læseprojekter i 2015.. :-) Men jeg tager en dag af gangen. Jeg har blandt andet planer om nr. 2 i Spektrum serien af Nanna Foss, da den skulle komme ud i år, samt Christina Bondes triologi - Nattens sanger, som jeg købte til bogbloggertræf i efteråret 2014.

    Som genlæsningsprojekter står True Blood serien og Dennis Jürgensen på listen.

    Mistborn har jeg også hørt rigtig meget godt om! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid rart at sætte dig nogle mål for sin læsning - så længe man ikke føler sig for presset. Det lyder som en god idé at tage en dag af gangen. Og når du ikke at læse det hele i år, så når du det sikkert næste år :-)

      Det er nogle spændende mål, du har sat dig!

      Slet
  2. Det lyder vel nok spændende alt sammen! Ærgerligt at Goodreads aldrig fungerede for dig. Jeg synes det er noget så hyggeligt, at følge med i hvad andre læser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg, det bliver :-)

      Ja, det er ret ærgerligt. Jeg bruger dog stadig Goodreads, når jeg falder over en ny bog. Jeg er bare ikke god nok til at registrere min egen læsning i systemet :-)

      Slet
  3. Jeg kunne måske godt være klar på readalong, Louise!

    Udover det, skal du virkelig glæde dig til at komme igang med Brandon Sandersons trilogi. Jeg er igang med bog 2 i øjeblikket, og jeg kan næsten ikke slippe den! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, Amanda! Så vil jeg prøve at arrangere et readalong.

      Jeg er næsten lige gået i gang med den første bog, og indtil videre er mit indtryk godt. Det er fedt, at høre, du er vildt med bøgerne. Så glæder jeg mig endnu mere til at komme ordentligt i gang med dem :-)

      Slet
  4. Glæd dig til Mistborn. Den er fantastisk.
    Jeg har ikke som sådan nogle bestemte læseprojekter i år, andet end at jeg gerne vil rigtigt i gang med at høre lydbøger, fortsætte med at læse på engelsk og færdiggøre en bog jeg begyndte på i marts sidste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg gøre :-)

      Man skal også passe på med at sætte sig for mange læsemål. Der skal jo være plads til, at man kan vælge en bog ud fra det, man har lyst til at læse i nuet.

      Slet
  5. Sikke et skønt år du har haft. Glæd dig til 'Kafka på stranden', jeg nød den ihvertfald :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har virkelig også nydt det :-)

      Det gør jeg allerede - og det er godt at høre, at du også kunne lide den.

      Slet
  6. God idé med Mistborn! Jeg læste den første bog i serien sidste år - og elskede den! Jeg håber på at få læst serien færdig i første halvdel af 2015 :-)

    Jeg har flere bogudfordringer i år - blandt andet at få skåret ned på mængden af ulæste bøger på hylderne.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, den lige er noget for mig! :-)

      Dejligt du kunne lide den første bog. Det er altid rart med gode anbefalinger. Jeg håber, du får læst de næste to.

      Åh ja, stakken af ulæste bøger. Den forsøger jeg også hele tiden at gøre mindre :-)

      Slet
  7. Jeg ville også rigtig gerne nå at læse Far From The Madding Crowd inden filmen kommer

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå. Jeg har det bedst med at læse bogen, før jeg ser filmen :-)

      Slet
  8. Glæd dig til Thomas Hardy. Jeg kunne evt. også være frisk på en read-along af bogen inden filmen udkommer. Det er ved at være længe siden, jeg har læst den. Og 'Læserne i Broken Wheel' er så fin. En bog fyldt med ægte læsekærlighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig meget til at læse den! Og så vidt jeg kan se, kunne der godt være stemning for et readalong. Jeg prøver i hvert fald at arrangere noget :-)

      Mit første indtryk af 'Læserne i Broken Wheel' er rigtig godt!

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.