13.45: Nu varer det ikke længe, før efterårets readathon skydes i gang. Jeg sidder klar i soveværelset iført hyggesokker, varme tæpper...

Readathon (opdateret indlæg)


13.45: Nu varer det ikke længe, før efterårets readathon skydes i gang. Jeg sidder klar i soveværelset iført hyggesokker, varme tæpper og med nybrygget kaffe og en opdateret bogstak ved min side. 

Som I kan se på billedet, har jeg føjet "Endgame", "Der bor Hollywoodstjerner på vejen" og "Hvis det er" til stakken, så jeg er sikker på ikke at løbe tør for læsestof, hvis jeg bliver hurtigere færdig end forventet, eller hvis jeg går i stå og får lyst til at læse noget helt andet.

Jeg lægger lige om lidt ud med at læse "Americanah", som jeg længe har glædet mig til at læse. Rigtig god læselyst til jer alle :-) 

16.30: De første 100 sider i "Amaricanah" er vendt, og jeg er efterhånden ved at komme ind under huden på karaktererne. Sproget er godt og sætningerne er smukke, men teksten er en anelse lille, så det kommer til at tage lidt længere tid at læse den, end jeg havde regnet med. Men det gør nu ikke så meget, for jeg holder af at læse om Ifemelu og Obinze og om deres gribende historie. 

Jeg håber, det går godt hos jer derude, og at I nyder at læse.

19.15: Mørket har sænket sig over Aarhus, og jeg sidder nu med natlampen tændt og læser videre i "Americanah". Jeg har holdt en lille pause fra læsningen og spist lækker aftensmad, som min kæreste havde været så sød at lave til mig. Så nu er energidepoterne fyldt op, jeg er frisk i hovedet igen. 

Før aftensmaden faldt jeg over en lille episode i "Americanah", hvor Ifemelu genoplever glæden ved at læse bøger. Det passede perfekt til denne lejlighed, hvor vi hylder læsningen og nyder en masse gode bøger.   

22.45: Puha, hvor sidder jeg fast i "Americanah" lige nu. Jeg synes, jeg læser og læser uden at komme meget længere. På den ene side har jeg lyst til at lægge bogen fra mig og læse en anden bog, som er lidt kortere og lettere at læse. Men på den anden side har jeg lyst til at fordybe mig i det fine sprog, de detaljerede beskrivelser og i hele karakteropbygningen i "Americanah". 

Jeg tror, jeg må sætte mine forventninger til antal læste sider ned, slå koldt vand i blodet og så i stedet nyde dette yderst gode litterære værk. Det er vel egentlig også det, read-a-thon handler om - nemlig at nyde at læse i 24 timer.   

Den sidste times tid har jeg brugt på at kigge lidt rundt omkring i bloggerland og på Instagram. Det ser ud til, at alle er kommet rigtig godt igang og hygger sig. Det er dejligt at se, og det giver lidt ekstra motivation. 

Så nu vil jeg smutte tilbage til min bog og nyde den. Fortsat gode læselyst derude :-) 

01:00: Jeg må desværre erkende, at mine øjenlåg er blevet for tunge til at kunne læse den lille skrift i "Americanah". Jeg gemmer derfor resten til i morgen og kaster mig i stedet over "Attachments". Så må jeg se, hvor længe jeg kan holde mig vågen :-) 

08.10: Hov. Jeg er lige vågnet og er en smule rundt på gulvet. "Attachments" er rigtig sød og fin, men jeg må være faldet i søvn midt i læsningen. I hvert fald ligger bogen ved min side, og jeg kan ikke huske, hvad klokken var, da jeg sidst kiggede på uret. Men den har nok ikke været mere end 2 eller 3, før det gik galt. 

Nu vil jeg lige kigge forbi jer andre, før jeg begynder at læse igen. Jeg håber, I klarede jer igennem natten. 

10.19: Yay, så blev jeg endelig færdig med min første bog! Den sidste side af "Americanah" er vendt, og selvom bogen har været hård at komme igennem, efterlader den et enormt tomrum. Det er en helt vidunderlig, barsk og troværdig fortælling, som kommer til at forfølge mig de næste mange dage. Jeg glæder mig til at skrive en anmeldelser af den.

Nu vil jeg læse "Attachments" færdig, og så må jeg se, om jeg når at gå i gang med "Life of Pi".   

13.11: Åh, hvor er "Attachments" altså sød! Jeg havde helt glemt, hvad chick-lit kan gøre ved en. Og hvor var det dejligt at læse en bog, som var knapt så "tung". 

Der er næsten tre kvarter tilbage af dette efterårs read-a-thon, og jeg har et par bøger, jeg kan vælge at gå i gang med. Men helt ærligt, så er jeg mættet. Jeg har læst i cirka 18 timer (inklusiv pauser) og har ikke lyst til at læse mere for i dag. Så nu vil jeg runde af og heppe på jer, der stadigvæk er i gang :-)     


  





41 kommentarer:

  1. Hav et herligt døgn - glæder mig til at følge med :D!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nok en klog beslutning med lidt større skriftstørrelse nu vi snart nærmer os de kritiske timer :D!

      Slet
  2. Virkelig en skøn bogstak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, men jeg når nok ikke at læse dem alle denne gang :)

      Slet
  3. Lidt ærgerligt at det kommer til at tage lidt ekstra tid end forventet med den bog, men samtidig er det jo rart at den så er god. Det skal jo heller ikke komme an på hvor hurtigt den bliver læst.
    Jeg håber du fortsat nyder Read-a-Thon. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg blev noget overrasket over, hvor lang tid, det tager at læse den. Men det gør nu heller ikke så meget, så længe den er rigtig god - og det er den :-)

      Jo tak, det gør jeg.

      Slet
  4. Det er en dejlig stak, du har samlet der! Glæder mig til at høre hvad du mener om dem (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      Nu må vi se, hvor mange jeg når at læse.

      Slet
  5. Det er virkelig en yndig stak, du har sammensat! 'Attachments' er så readathon-perfekt. Især når øjenlågene er trætte, og man trænger til noget let!

    'Americanah' er virkelig skøn, men du har helt ret i, at den tager lidt tid om at få læst. Den er dog al tiden værd – nøj hvor er den GOD!

    Og så håber jeg virkelig, du hygger! Glæder mig til at følge dig hele dagen herinde og høre mere om dine læseoplevelser undervejs :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg læser stadigvæk "Americanah" og var desværre lige ved at miste modet. Men nu er jeg klar til at fortsætte med at læse, for jeg kan alligevel ikke få mig selv til at lægge den fra mig :-)

      Jeg hygger mig rigtig meget. Det er dejligt at have sat tid af til at læse så længe. Jeg håber også, du hygger dig og får læst en masse gode bøger :-)

      Slet
    2. Jeg er også ved at læse en god bog nu. En fantasyroman der er ufatteligt velskrevet. Men nøj, den tager mig lang tid. Det er sikkert også lidt på grund af tidspunktet. Klokken er begyndt at blive halvmange efterhånden, og det kan mærkes synes jeg. Men jeg fortsætter, og jeg nyder det. Det er altså bare så hyggeligt – og det er jo hverken hastighed eller sidetal, der tæller.

      Skal du være oppe hele natten? :)

      Slet
    3. Jeg tror også, det har noget at gøre med, at det efterhånden er ved at være ret sent. Vi har været i gang i mange timer, og det er lidt svært at holde sig vågen, når det er mørkt udenfor, og når man plejer at ligge i sin seng på denne tid. Det er godt at høre, at du fortsætter med den gode bog og nyder det! :-)

      Det er planen, at jeg skal være oppe, så længe jeg kan. Men nu må jeg se, hvor længe det bliver. Jeg kan allerede mærke, at jeg er ret kvæstet. Skal du være oppe hele natten?

      Slet
  6. God fornøjelse med læsningen! :)

    SvarSlet
  7. Dejligt at du er kommet godt i gang! Jeg holder lige en lille pause og overvejer, om jeg skal snuppe noget aftensmad imens, inden jeg fortsætter læsningen :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en god idé med aftensmad. Det gav i hvert fald mig lidt ekstra energi til at læse videre. Jeg håber stadigvæk, det går godt hos dig :-)

      Slet
  8. Halløj

    Selvom jeg egentlig hepper for Team Butler denne gang og tager mig af en masse af Twitter-læserne, så skal de danske bogbloggere da ikke snydes. Vi må jo holde sammen. ;)
    Det er super fedt at se alle være i gang med så forskellige bøger, og vi får læst langt og kort, realistisk og eventyrligt. Personligt er jeg super glad for at se alle deltagerne, og få så mange nye spændende indput til min egen læsning!

    Vi er i gang med den 5. time nu, så ha’ en fantastisk lørdag aften i selskab med bøgerne. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det må vi nemlig ;-)

      Jeg synes også, det er sjovt, at der er så mange danske bloggere med, og at der bliver læst så mange forskellige bøger.

      Tak og mange gange i lige måde til jer :-D

      Slet
  9. Hvor er det dejligt at følge med! :-) Jeg håber ikke mørket når helt ind til dig, jeg synes godt nok det har påvirket min læsehastighed, at det er blevet mørkt udenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, det har været lidt svært at holde motivationen de sidste par timer - særligt fordi jeg ikke er færdig med min første bog endnu. Det er en lille smule demotiverende.

      Men så er det jo, man skal huske, at det handler om at nyde at læse :-)

      Fortsat god læselyst!

      Slet
  10. Glæder mig til at høre hvad du synes om bogen. Synes jeg har læst lidt blandede anmeldelser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre synes jeg, den er rigtig god og godt skrevet. Den er lidt lang at komme igennem, og hvis jeg havde vidst, den tog så lang tid for mig at læse, havde jeg nok ventet med den til en anden gang. Men pyt. Nu er jeg i gang, og den er rigtig god :-)

      Slet
  11. Ta' det roligt, det er ikke sideantallet der er det vigtigste, bare du nyder døgnet og at være med. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Katja! :-)

      Det er godt med lidt støtte <3

      Slet
  12. Great book choices! Hope you're enjoying your Read-a-thon.

    SvarSlet
  13. Nice choices of books - hope you are enjoying the readathon!

    --Janel from #TeamHughes

    SvarSlet
  14. Håber du stadig er i fuld gang og hygger dig med "Attachments" - det skulle være en rigtig hyggelig bog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. "Attachments" var en rigtig fin bog, og jeg nød at læse den :)

      Slet
  15. Jeg elsker billederne på din blog (dit soveværelse bogreoler er at dø for!). Håber din readathon går godt! Vi er over halvvejs færdig! Undskyld hvis denne juble kommer ud akavet, jeg bruger en oversætter. God læsning!

    #TeamHughes

    SvarSlet
  16. Tror Attachments er et godt valg til en readathon. En af mine bøger var lidt træg at komme igennem, så jeg får nok heller ikke læst så meget, som jeg håbede. Men jeg er nu godt tilfreds alligevel :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den helt sikkert!

      Det kan du også være. Jeg er vildt imponeret over, hvor meget du har fået læst :-)

      Slet
  17. Jeg håber, du hygger dig med "Attachments". Jeg syne virkelig, den passer så fint til en dag som denne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hyggede mig rigtig meget med "Attachments". Den var så fin og passede perfekt til lejligheden :-)

      Slet
  18. Hvor er det dejligt at høre at Americanah var en god oplevelse! Jeg har den liggende på natbordet, og jeg glæder mig til at komme i gang med den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en RIGTIG god oplevelse! Du skal glæde dig til at læse den :-)

      Slet
  19. Kan godt forstå, du var mættet til sidst - men hvor er det bare sejt gået at du fik læst så meget! Life of Pi må vente, men du kan godt glæde dig :D!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde! :-)

      Jeg glæder mig SÅ meget til Life of Pi.

      Slet

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.