Anne B. Ragdes "Arseniktårnet" handler om tre kvinder fra forskellige generationer: Mormoren Amalie, moren Ruby og datte...

"Arseniktårnet" af Anne B. Ragde





Anne B. Ragdes "Arseniktårnet" handler om tre kvinder fra forskellige generationer: Mormoren Amalie, moren Ruby og datteren Therese. Therese elsker sin mormor. Ruby hader sin mor, og hun nærmest jubler, da Amalie dør. Therese kan ikke forstå sin mors reaktion, men det giver romanen os en forklaring på. Det er en utrolig rørende roman, der giver et indblik i en families dybeste hemmeligheder. 

Jeg er vild med bogens rustikke look med den sarte rosa farve, de gamle fotografier og musselmalingen. Så samtidig med at være en god fortælling pynter den også på bogreolen.

Romanen fortjener 4/5 stjerne.   



Ingen kommentarer:

Leveret af Blogger.
Mit billede
Jeg er 26-årige Louise, som bor og studerer i Aarhus. Som det fremgår af bloggens titel elsker jeg det fiktive univers. På bloggen vil jeg anmelde bøger og film og dele glæder og frustrationer ved selv at skrive tekster og opfinde et fiktivt univers. Jeg håber, I vil blive inspireret af at læse med, og jeg vil meget gerne modtage jeres spørgsmål og kommentarer.